Dreams are for fools, they let you down

En lärare som jag hade i sjuan sa ofta till våran klass att "innan vi somnade så skulle vi tänka på vad vi egentligen ville med våra liv".

Igår tänkte jag lite och jag kom fram till att jag verkligen vill ha ett jobb som jag tycker om och kan tjäna mycket pengar på. Jag har alltid tänkt att jag ska bli rik när jag blir vuxen och att jag ska jobba hela dagarna. Jag tror att jag vill bli arkitekt, men klarar jag det? Vad ska jag göra om jag inte blir framgångsrik och får mycket pengar? Tänk om jag inte hittar mitt drömjobb som jag aldrig vill gå hem ifrån? Det kanske är bäst att inte ha några drömmar för då kan man ju inte bli besviken.

Tror att jag somnade när det blev för många frågor. Får ta och tänka på svaren ikväll (efter att jag lyssnat på reprisen av Ola Salos sommarprat i P1, man kan väl inte lyssna för många gånger?).


Kommentarer
Postat av: A

jag kan då inte ligga och tänka på mitt liv när jag ska sova då osmnar jag aldrig haha

2009-07-28 @ 22:26:21
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Skriv något här så blir jag glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Vad är din e-postadress? (Bara jag som ser)

Vad är din bloggadress?

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0